Професійно-технічне училище №27 м.Берестечко

Учнівське самоврядування

 
 
 
   

МОДЕЛЬ УЧИЛИЩНОГО САМОВРЯДУВАННЯ

 

Самоврядування ПТУ №27 м. Бернестечко

Самоврядування - громадська цінність, метою якої є виховання соціальної активності, гуманістично спрямованої особистості, з високими патріотичними почуттями і національною самосвідомістю.

Самоврядування в училищі - дієвий спосіб поєднання учнівського та педагогічного колективів, що сприяє творчій діяльності дітей та дорослих, а також поєднання теорії та практики у вихованні громадянина демократичного суспільства.

Мета і завдання учнівського самоврядування в ПТУ №27 м. Берестечка тісно пов’язані з роботою педагогічного колективу. Який у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства» іншими законодавчими актами України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, власним статутом.

Учнівським парламентом спільно з адміністрацією училища розроблений Статут, який визначає мету, головне завдання та діяльність учнівського самоврядування.

Планування навчально-виховної діяльності теж здійснюється з урахуванням учнівських запитів і зауважень. Уся позакласна робота побудована на основі інтересів учнів.

Завдання учнівського самоврядування:

§ Формування і розвиток гуманістичночно-спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадською позицією, почуттям національної свідомості.

§ участі у розробці плану роботи на новий навчальний рік;

§ підготовка та проведення свят, виставок, конкурсів, змагань;

§ забезпечення порядку в школу;

§ організація чергування по школі, в класах;

§ організація пізнавальної, фізкультурно-оздоровчої діяльності;

§ організація роботи із збереженням шкільного майна;

§ організація роботи із благоустрою території училища;

§ контроль за відвідуванням учнями училища;

§ заслуховування звітів органів учнівського самоврядування;

Виходячи з усього сказаного про діючу модель учнівського самоврядування училища, можна простежити основну мету системи виховання: сприяти самовдосконаленню учнів.

Діяльність учнів самоврядування спрямована на підвищення якості знань, зміцнення свідомої дисципліни, реалізацію вимог режиму роботи училища , організацію позакласної роботи та розвиток ініціативи й творчої самодіяльності учнів, реалізацію їхніх прав та обов’язків.

З метою більшої ефективності самоврядування ми запровадили двоступеневу структуру - загальноучилищну і класну, - яка має залучити всіх учнів до процесу самоуправління. Загальноучилищну модель управління перенесено на рівень класу, тісний взаємозв’язок органів учнівського самоврядування класів із загальноучилищними, залучення до роботи великої кількості учнів.

Ефективна організація учнівського самоврядування може відбутися лише за підтримки і допомоги дорослих. Тому в школі співпрацює трикутник: діти - батьки - вчителі. Педагоги - радники ( закріпленні за кожним комітетом ) допомагають органам самоврядування, консультують членів комісії з окремих питань життєдіяльності учнів.

Класний керівник є радником з певного виду учнівської діяльності в межах класу.

Справжня учнівська демократія починається з вищого органу самоврядування - загальноучилищної конференції, на якій відкритим голосуванням обирають учнівський парламент, його лідера та вирішують найбільш важливі питання шкільного життя.

Крім загальноучилищної конференції керівними та виконавчими органами самоврядування є засідання учнівського парламенту, старостату, збори мешканців гуртожитку та малих ініціативних груп. Існує 7 комітетів, які координують усю навчальну та виховну роботу в училищі. Кожен комітет має свій колір - колір веселки.

Комітет з питань навчання - червоний колір;

Комітет з питань дисципліни і порядку - оранжевий колір;

Комітет з питань культури і відпочинку - жовтий колір;

Спортивно-масовий комітет - зелений колір;

Комітет з питань милосердя - голубий колір;

Господарсько-трудовий - синій колір;

Комітет з питань інформації - фіолетовий;

Кожен комітет займається певною діяльністю, виконуючи ряд функцій, проте в цілому утворюють єдину і не порушну систему.

Важливою є постійна участь кожного вихованця в малих ініціативних групах, які мають певне коло обов’язків, вироблених колегіально, з урахуванням потреб школи, класу, завдань цього органу. Це допомога відстаючим у навчанні, підготовка навчально-пізнавальних, інтелектуальних ігор, робота з обдарованими дітьми, дбайливе ставлення до шкільного майна, дотримання дисципліни і порядку, розвиток творчих здібностей, умінь та навичок, задоволення інтересів та захоплень учнів.

Волонтери надають допомогу дітям-інвалідам, людям похилого віку, хворим у лікарні, дітям-сиротам та напівсиротам. Часто організовуються відпочинки учнів у позаурочний час, залучаючи їх до проведення вечорів відпочинку, дискотек, днів відкритих дверей, зустрічей за «круглим столом», оглядів-конкурсів, фестивалів, концертів, виготовлення декорацій. Функціонують гуртки: вокальний хореографічний, ВІА, хоровий, драматичний, «Господинька», а також предметні.

Працюють спортивні секції, групи здоров’я, проводяться різноманітні спортивні ігри, змагання. Організовуються туристичні походи

На початку кожного тижня учнівська рада парламенту збирається на «оперативку». На ній кожен комітет звітує про виконану протягом тижня роботу, підбиваються підсумки діяльності в класах з питань навчання, дисципліни, порядку тощо. Комітет інформації виносить результати успішності , відвідування занять, дисципліни, санітарного стану на стенд.

Учнівський парламент представляє найактивніших, визначає поле діяльності на поточний тиждень, розподіляє доручення.

Учнівське самоврядування покликано на допомогу, як учням, так і викладачам. Воно є зв’язуючою ланкою між учнівським та педагогічним колективом. Охоплюючи усі сфери діяльності молоді, самоврядування має на меті зробити навчальний процес та дозвілля цікавішим, даючи змогу учням самореалізуватись, виконуючи при цьому виховні функції.

Используются технологии uCoz